A sosit momentul. Noul Mercedes-Benz S-Class a fost prezentat oficial. Cea mai populară limuzină premium a lumii propune o generație care are ca obiectiv menținerea în topul preferințelor clienților la nivel global.

O capodoperă. Cel mai inteligent Mercedes construit vreodată. Un automobil inovator. Sunt epitete folosite de CEO-ul companiei, Ola Kallenius, pentru a prezenta limuzina. Fiecare milimetru nu face decât să-i confirme titulatura de model de lux, sigur și confortabil.

Constructorul premium a operat o serie de modificări în ceea ce privește designul noii generații. Astfel, capota este mai lungă, iar farurile sunt mai subțiri și au o formă alungită. În premieră în gamă, Clasa S a primit stopuri cu dispunere orizontală.

Tot o premieră sunt și mânerele escamotabile ale portierelor.

Modelul a crescut în toate direcțiile, dar și-a păstrat look-ul dinamic, cu ampatament lung și console scurte.

Noul Mercedes-Benz Clasa S este un lounge de lux

Mercedes-Benz transformă radical cabina noului Clasa S, păstrând valorile care l-au consacrat. Apare la bord noul ecran tactil de 12,8 inci cu dispunere verticală. Noul instrumentar de bord este amplasat chiar pe coloana de direcție și poate fi configurat cu una dintre cele patru setări: Discreet, Sporty, Exclusive și Classic.

Dispariția a nu mai puțin de 27 de butoane și comutatoare creează o atmosferă mai aerisită.

Ventilațiile dreptunghiulare le înlocuiesc pe cele rotunde ale generației anterioare.

Noul S primește un volan nou cu două pad-uri cu senzori care permit controlul funcțiilor mașini.

Și pasagerii din spate vor primi propriul lor post de control. Pot fi comandate două ecrane de 11,6 inci, montate în spătarul scaunelor din față și un al treilea de 7 inci, tip tabletă, integrat în pachetul Business Center Console. Și cei care iau loc în spate pot accesa meniul MBUX.

Tot cei din spate vor beneficia, în premieră, de airbag-uri frontale, care vor fi montate în scaunele din față. Noul Mercedes-Benz Clasa S este primul model de serie cu o asemenea dotare.

“Este mai mult decât o simplă mașină. Are grijă de tine și de cei din jur. Dar tu deții controlul”, susțin reprezentanții companiei germane premium înaintea dezvăluirii noii generații Clasa S.

Motorizările noului Mercedes-Benz Clasa S

Mercedes-Benz S450 4MATIC vine cu motorul turbo de 3.0 litri cu șase cilindri în linie, cu funcție EQ Boost. Sistemul dezvoltă 367 cai putere și un cuplu de 500 Nm. De 5,1 secunde are nevoie pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.

Și mai rapid este Mercedes-Benz S500 4MATIC, care accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde. Și acesta este echipat cu funcția EQ Boost. 435 de cai putere și 520 Nm sunt cifrele trecute în contul lui S500.

Gama diesel cuprinde trei versiuni: este vorba despre S 350 d cu 286 de cai putere și 600 Nm, S 350 d 4MATIC cu cifre identice și S 400 d 4MATIC cu 330 de cai putere și 700 Nm.

Pe durata prezentării, oficialii Mercedes au dezvăluit o altă informație importantă. Limuzina electrică EQS va fi dezvăluită în curând.

Toate versiunile, cu excepția lui S 350 d, sunt echipate cu sistem de tracțiune integrală 4MATIC. Toate motoarele sunt cuplate la o transmisie automată cu 9 trepte 9G-Tronic.

Noul Mercedes-Benz Clasa S W223 în cifre

  • Raza de bracare a fost redusă cu până la 2 metri, ceea ce, în combinație cu sistemul de direcție activ pe puntea spate, face mașina mai ușor de manevrat.
  • Sistemul MBUX (Mercedes-Benz User Experience) este activ în 27 de limbi. Este activat prin rostirea salutului “Hey Mercedes” și poate înțelege vorbirea naturală.
  • Sistemul Burmester 4D Surround integrează nu mai puțin de 31 de difuzoare.
  • Scaunele din față sunt asistate de până la 19 motoare: 8 pentru reglaje, 4 acționează la activarea funcției de masaj, iar alte 5 acționează pentru ventilare. Un motor este dedicat suportului lombar.
  • Sunt disponibile 10 programe de masaj.
  • Versiunea plug-in hybrid poate parcurge până la 100 de kilometri cu emisii zero.
  • Suprafața de afișaj a head-up display-ului cu realitate augmentată corespunde unui ecran cu o diagonală de 77 de inci.
  • Portbagajul oferă un volum de 550 de litri (cu 20 mai mult decât la generația anterioară).
  • Coeficientul aerodinamic este de 0,22, ceea ce face limuzina una dintre cele mai aerodinamice mașini ale lumii.
  • Spațiul pentru coatele celor aflați în față a crescut cu 38 de milimetri, iar cei din spate au 23 de milimetri în plus. Tot în spate, a crescut și spațiul la cap cu 16 milimetri.
  • În cazul unei coliziuni laterale iminente, suspensia opțională E-ACTIVE BODY CONTROL va înălța caroseria se ridică cu până la 8 centimetri pentru ca pragul să absoarbă energia impactului și să-i protejeze astfel pe ocupanți.
  • Suspensia E-ACTIVE BODY CONTROL analizează suprafața de rulare și realizează 1000 de reglaje pe secundă.
  • Sistemul Thermotronic integrează 17 motoare pentru controlul temperaturii și al distribuției aerului pe patru zone.
  • Componente cu o greutate de peste 98 de kilograme sunt realizate din materiale reciclate.
  • 80% dintre clienții din Europa de Vest care au deținut un Mercedes-Benz Clasa S au achiziționat același model la schimbarea de generații.
  • Cei mai tineri posesori de Clasa S sunt în China, acolo unde media lor de vârstă este de 40 de ani.
  • Jumătate de milion de unități au fost vândute.

Sursa: Promotor